
El 60% de les concessions de l’actual Mercat ja no són vigents i de les restants tenen dret a una indemnització compresa dins d’aquest procés de recuperació de les llicències abans que se suspengui definitivament el servei. Les indemnitzacions a punt de començar les negociacions amb els paradistes s’atorgaran en funció del temps que falta per finalitzar el contracte o segons la capacitat de la parada.
Les concessions pel futur mercat, massa cares
Les concessions per al futur Mercat són de 4.700 € per m2 i un espai mínim de 6,25 m2 ( 28.481 € la més barata). L’adquisió d’una concessió dona dret a ocupar un espai provisional a la vela que s’aixecarà al costat de l’escola bressol municipal. Els paradistes de l’actual mercat de Sant Adrià opinen que els preus fixats són massa elevats per accedir a una concessió. Paral·lelament es construïrà el nou Mercat. Ara bé, la vela pot començar a aixecar-se durant el primer trimestre del 2008 i no estarà en ple funcionament fins l’estiu. El projectat Mercat de Sant Adrià tindrà quatre plantes (dos subterrànies) i un aparcament per a 110 vehicles, a més d’un mol de càrrega i descàrrega. La planta baixa, a peu de carrer ocuparà 1450 m2, sense columnes, i n’ocuparan 76 paradetes, 15 menys que l’actual. Els 1200 m2 destinats a la venda del pis superior, seran compartit per un supermercat. El projecte suposen uns 11 milions d’euros finançats amb diners municipals, dels procedents de les concessions dels paradistes i de les empreses adjudicatàries del supermercat, del magatzem i aparcament. També s’espera una subvenció de la Generalitat.
Pel president de l'Associació de Venedors Autònoms del Mercat de Sant Adrià, José Antonio Castillo, el preu "no es correspon amb els que es paguen en altres mercats de la demarcació. Els botiguers reconeixen la necessitat d'un equipament, però denuncien que «encara no hi hagi sobre la taula cap projecte executiu que demostri aquesta despesa». El botiguer fa referència al fet que el preu de construcció de la planta mercat costi 3,4 milions d'euros, una quantitat molt superior als 1,6 milions que costa l'aparcament subterrani, els 2,4 que costa el moll de càrrega i o del milió necessari per aixecar el supermercat.
Pel president de l'Associació de Venedors Autònoms del Mercat de Sant Adrià, José Antonio Castillo, el preu "no es correspon amb els que es paguen en altres mercats de la demarcació. Els botiguers reconeixen la necessitat d'un equipament, però denuncien que «encara no hi hagi sobre la taula cap projecte executiu que demostri aquesta despesa». El botiguer fa referència al fet que el preu de construcció de la planta mercat costi 3,4 milions d'euros, una quantitat molt superior als 1,6 milions que costa l'aparcament subterrani, els 2,4 que costa el moll de càrrega i o del milió necessari per aixecar el supermercat.